فهرست

معرفی بابلکنار

منطقه جغرافیای بابلکنار بخش بابلکنار در جنوب شرقی شهرستان بابل قرار دارد که از سمت شمال به بخش مرکزی و از سمت جنوب به بخش بند پی شرقی و بخش شیرگاه، منطقه سوادکوه از سمت شرق با قسمت مرکزی قائمشهر و از سمت غرب با منطقه های گتاب محدود میگردد

منطقه جغرافیای بابلکنار
بخش بابلکنار در جنوب شرقی شهرستان بابل قرار دارد که از سمت شمال به بخش مرکزی و از سمت جنوب به بخش بند پی شرقی و بخش شیرگاه، منطقه سوادکوه از سمت شرق با قسمت مرکزی قائمشهر و از سمت غرب با منطقه های گتاب محدود میگردد از جاذبه های گردشگری بابلکنار پارک جنگلی بزچفت می باشد که به پارک جنگلی بابلکنار شهرت دارد.

 

پارک جنگلی بزچفت یا بابلکنار

این پارک که در 22 کیلومتری شرق بابل واقع شده است، یکی از زیباترین جاذبه های استان مازندران به شمار می رود. همچنین پارک جنگلی بزچفت به عنوان منطقه نمونه گردشگری از سوی میراث فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شده است.

 

وسعت این پارک 760 هکتار بوده که در آن 150 گونه گیاه درختی و بوته ای  وجود دارد که از میان آن ها می توان به شمشاد، راش، زبان گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد. برخی از گیاهانی که در این منطقه وجود دارند، زمان ایجاد آن ها به میلیون ها سال باز میگردد و به همین دلیل به آن ها، گیاهان فسیل زنده و یا موزه طبیعی گفته می شود.

آبشار زیبای تیرکن یا هفت آبشار 

فاصله زمانی این آبشار زیبا با پارک جنگلی، حدودا 44 دقیقه می باشد که  28 کیلومتری جنوب پارک بزچفت قرار گرفته است. یکی از زیبا ترین آبشار های استان مازندران، همین آبشار تیرکن می باشد که با ارتفاع حدودا 9 متر از 7 آبشار کوچک تشکیل شده است.

 

اگر قصد بازدید از این آبشار زیبا را دارید، در ابتدا باید به روستای تیرکن رفته و ازآنجا از طریق مسیر مشخص شده خود را به آبشار برسانید. برای رسیدن به روستای تیرکن، باید به درازکلا بروید . 

 

آبشار درازکش، کیمون، آبگرمازرود، رستای فیلبد، جنگل شیاده، سد شیاده، دریاچه کامی کالا، پل محمد حسن خان، موزه بابل، موزه ننه مکرمه، کاخ سلطنتی بابل و امامزده  مکان های گردشگری بابل به شمار می رود.

بزرگ ترین روستای بابلکنار

یکی از بزرگ ترین روستای مربوط به بخش بابلکنار، روستاي کبرياکلا می باشد که در 3 کیلومتری شهر مرزیکلا و 25 کیلومتری شهرستان بابل قرار دارد. طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 1385 صورت گرفت، این روستا دارای 579 خانوار و 1385 نفر جمعیت می باشد.

 

در حال حاضر جمعیت این روستا افزایش یافته و به 2000 نفر رسیده است.  در این روستا، چهر حسینیه به نام های مرکزی، چلوبن، درویش خواجه مال الدین واسبوکلا و چند بخش دیگر به نام های توسکادشت، شهرک تهمتن، درویش کش، پچوک سر، مس دره، لپر،ولشت و گردکاله می باشد. 

 

کشاورزی و دامداری، شغل بیشتر مردم این روستا می باشد. 180 هکتار باغ و 145 هکتار زمین های زراعی در این منطقه وجود دارد. همچنین بزرگ ترین تولید کننده محصولات دامی و لبنی مربوط به این منطقه می باشد

 

به دلیل آب و هوای مناسب و مرطوب بخش شمال کشور و تنوع  جاذبه های گردشگری در آن منطقه، سالانه هزاران خانوار به این منطقه سفر می کنند و از مکان های دیدنی و جذاب شمال کشور لذت می برند. همچنین شما می توانید با سفر به این نقاط از کشور ما تجربه های شیرین و دلپذیری را در کنار خانوده ی خود به دست بیاورید. برای سفر به شمال کشور و به ویژه استان مازندران و شهر زیبای بابل، می توانید  از طریق خودروی شخصی، اتوبوس، قطار و یا با استفاده از  تور هایی که در نقاط مختلف ایران برگزار میشود اقدام کنید.